Yaşam

Süt ve Süt Ürünlerinin Genellikle Marketlerin En Arka Tarafında Olmasının Akla Bile Gelmeyecek Sebebi

Marketlerdeki bu yerleşim düzeni, aslında bir alışveriş stratejisine dayanıyor.

Dünyanın neresine giderseniz gidin birçoğunda bu market hilesine denk gelirsiniz. Yani bu durum asla bir tesadüf değil!

Süt, ekmek ve yumurta gibi temel gıda maddeleri genellikle alışveriş listelerinin başında yer alıyor.

İnsanlar, temel ihtiyaçlarını almak için markete giderken marketler, bu ihtiyaçtan biraz yararlanmak istiyorlar. Özellikle aradığımız ürünler ararken karşımıza çıkmaz. Bu ürünleri en uzak köşelere yerleştirerek müşterilerin tüm mağazayı dolaşmasını sağlayan marketler, bu stratejiyi nasıl gerçekleştiriyor?

Bu strateji, alışveriş yapanların yolda başka ürünlere göz atma olasılığını artırıyor. Yiyecekler üzerine araştırmalar yapan Harvard Üniversitesi profesörü Michael Pollan, bu düzenlemenin alışveriş alışkanlıklarını yönlendirmek amacıyla yapıldığını belirtiyor. Mağazalar, temel ihtiyaçları en uzağa koyarak müşterilerin diğer ürünleri de görmesini ve dolayısıyla daha fazla alışveriş yapmasını sağlıyor.

Bunun yanı sıra, süt ürünlerinin mağazanın arka tarafında yer almasının bir diğer sebebi, lojistikle ilgili.

Süt ve diğer soğuk ürünlerin, soğuk hava depolarından doğrudan müşteriye sunulmak üzere en kısa sürede taşınması gerekiyor. Mağazanın arka kısmı da bu ürünlerin daha az sıcaklığa maruz kalmasını sağladığı için bu noktada konumlanmaları en doğru seçenek olarak karşımıza çıkıyor.

Süpermarketler, tasarımlarını müşteri davranışlarını yönlendirecek şekilde planlıyor. İçerisindeki her şeyin aslında bir amacı var. Müşteriler, markette gezerken spontane alışveriş yapsınlar diye rastgele konumlandırılmış ürünler görmeniz mümkün.

Yapılan araştırmalar, insanların %60’ının sırada beklerken spontane alışverişler yaptığını gösteriyor.

Raf düzenlemeleri de bu stratejinin önemli bir parçası. Mağazalar, en pahalı ürünleri göz hizasında, daha ucuz ve daha az popüler olanları ise en üste ve alta yerleştirir. Bu düzen, müşterilerin göz hizasında olan ürünlere daha fazla ilgi göstermesini sağlıyor.

Bu basit ve etkili stratejiler, markette müşterilerin daha fazla alışveriş yapmasını sağlıyor. Süt ve süt ürünlerinin arka tarafta olması da insanların tüm marketi gezerek en sonunda süt ürünleri reyonuna gelmesini, bu esnada da ekstra bir alışveriş yapmalarını sağlıyor.

Kaynaklar: Taste of Home, Mashed

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
İslambey Escort
Fatih Escort
Cankurtaran Escort
Terkos Escort
Esenkent Escort
Gökevler Escort
Sakarya Escort
Binbirdirek Escort
Sayalar Escort
Mareşal Çakmak Escort
Yenimahalle Escort
Necip Fazıl Kısakürek Escort
Telsizler Escort
Kireçburnu Escort
Çamlık Escort
Madenler Escort
Görele Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
19 Mayıs Escort
Mevlanakapı Escort
Mahmutbey Escort
Maltepe Escort
Hisarbeyli Escort
Kavaklı Escort
Fatih Escort
Mustafa Kemalpaşa Escort
Çelebi Escort
Feriköy Escort
Yavuz Sinan Escort
Mercan Escort
Hamidiye Escort
Rüzgarlıbahçe Escort
Duatepe Escort
İsmet Paşa Escort
Çamlık Escort
Ambarlı Escort
Boğazköy Escort
Pendik Escort
Subaşı Escort
Düğmeciler Escort
Değirmenköy Escort
Yazlık Escort
Duatepe Escort
Atakent Escort